Alla inlägg under mars 2010

Av Ida - 24 mars 2010 19:48

Har varit lite bloggtorka på sistone, tiden och motivationen har inte räckt till för bloggskrivande. Får snart börja se fram emot att kunna titulera mig pedagogie magister:) Gradun är färdigt granskad och det är bara det sista papperskriget kvar innan hela härligheten är till ända på ÅA. Men jag misstänker att studierna kommer att finnas i någon form nu och då i alla fall. Fick veta i förra veckan att jag kanske får möjlighet att delta i en nordisk/baltisk kurs kring Applied behaviour analysis, early intervention and autism. Får hålla tummarna bara:)


Annars knallar dagarna på, tycker inte att det är något anna än måndagar och fredagar! Hjälp vad tiden går fort!! Jag hinner bara påbörja en ny arbetsvecka så är den slut lika fort igen...


För övrigt är det oändligt skönt att det äntligen börjat bli lite ljusare! Man årkar kravla sig upp ur sängen i sådan passlig tid att man kommer till stallet kring halv sju, hinner ge Thyra en 20 minuters morgonrykt, släppa ut alla pållarna i hagen samt mocka och fixa innan man åker hem och fixar sig för jobb. Damen fäller päls så det står härliga till just nu. I dessa tider ifrågasätter jag verkligen mitt eget förstånd när det gäller att ha en häst med mestadels vit päls..


Thyra har annars värsta vårkänslorna! Fjollar sig iväg med glädjeskutt när hon kommer ut i hagen på morgnarna:) Min fina fläck!


Över helgen, eller närmare bestämt lördag så bär det iväg till Ypäjä för ett besök på hingstdagarna, jeii!


Nåja, detta får vara bra för denna gång. Nu ska jag pallra mig iväg ocg ge lite käk åt de två hungriga rottweilers som sitter här bredvid och tittar på matte med förväntansfulla ögon:) 

Ovido - Quiz & Flashcards