Alla inlägg under november 2008

Av Ida - 28 november 2008 20:21

Hejsan!


Oj, hur blev det så här? Det är verkligen ett tag sen senast jag skrev nåt i bloggen. Nåja, bättre sent än aldrig:)


Det har varit stressigt på sistone, skolan, jobb och alla älskade pälsbollar, hehe. Husse har dessutom varit till sverige hela veckan så rottisarna har haft matte helt för sig själva.


Igår var jag, rottisarna, Johanna och Akira ute på en promenix. Akira och Milou tyckte verkligen att det var livat, play play! Molly visade prov på bra fokus när vi tränade en liten stund, roligt att Johanna till och med tyckte att hon hade ändrats:) Milou tär på mina nerver med jämna mellanrum, suck. Han är FULL med energi, tonåring och ouppfostrad. Hoppas att jag ror iland hela projektet "lära lilla rottisen hur man uppför sig".


Vi tränade frivilliga byten mellan ligg-stå och sitt-stå här om dagen. Jag använde damsugarröret som gräns först, alltså inte röra sig framåt så man korsar röret. Jag har inte varit nöjd med Mollys växlingar när jag är en bit ifrån, skönt att ta tag i saken. Milou klarade det hela över förväntan, lite förvånad är jag faktist, hehe. Molly blev bättre och bättre men man märkte att hon fick tänka till. Tidigare har jag ju tyvärr släppt igenom lite sämre växlingar och nu gällde det tassarna på stället.


Milou och jag tog en promenad på tu man hand i centrum en kväll också. Det var verkligen nödvändigt. Det är inte så att han är helt omöjlig eller aggressiv eller något sånt, han vet bara inte vad som förväntas av honom. Promenaden gav i alla fall resultat, han behöver mera egentid och mera främmande hundar. Jag ska verkligen ta tag i detta nu! Han fungerar bra i den miljö som husse har honom, men som hund i "min" miljö har han ännu en bit kvar.


Jag har ju också lovat bilder på min fina Olympic Magic, alias Thyra:) Här kommer hon! (Tack Jessica för fina bilder!)

Ovido - Quiz & Flashcards