Alla inlägg under december 2008

Av Ida - 11 december 2008 18:14

Nu har jag entligen börjat träna tricket "sitt vackert" med tassarna i uppsträckta i luften:) Jättekul när man väl kommer igång!


Molly fattade väldigt snabbt, hon sätter sig nu fint på kommandot "upp" och med lite mer balansträning kan hon säkert hålla positionen längre stunder så småningom.


Milou sätter sig fint frivilligt än så länge, har inte satt på något kommando ännu. Innan kommandot vill jag ha lite högre tasslyft men det är helt klart på G även för lilla bebis, hihi.


Nästa grej blir att skämmas, tassen över nosen har jag tänkt. Haha, man kan ju verkligen lära in vad som helst bara man har fantasi. Molly och jag har ju hållit på med den spanska skritten också ett bra tag men jag har inget muntligt kommando på den ännu, bara handsignal. Själva rörelsen är jag nöjd med, jag kan bara inte bestämma vad jag vill ha för kommando... Det är väl ok med hand men det skulle va kul med nåt ännu diskretare så hunden bara flyter iväg i spansk skritt till synes utan orsak, haha:)


För övrigt har det varit en liten svacka i träningsmotivationen ett tag men jag känner att krafterna långsamt återvänder, skönt!


Bjuder på en bonusbild av Molly och lilla Tequila, skönt med gräsmatta:)



Ovido - Quiz & Flashcards