Alla inlägg under oktober 2009

Av Ida - 31 oktober 2009 22:13

Jepp, det är vad det är idag. Ligger här i sängen med laptopen på magen och har just kommit hem från en tur i bilen tillsammans med lilla pärlan Pia:) Alltid lika trevligt med att köra de samma vägarna, se samma hus hehe! Pia och Ida 75 år har vandrat runt på kyrkogården och funderat över allt mellan h8immel och jord. I min familj tänder man alltid lljus på den här dagen och på julafton, skö tradition tycker jag.


Voffsingarna har såklart också varit med på kvällsturen i bilen. Molly och Milou längst bak och lilla Bo skönt utsträckt på Thyras Golden Stripe-filt i baksätet:)


Idag är en sån dag då det känns som om jag gjort massor men inte åstadkommit någonting i alla fall. Tror främs att det beror på att jag inte skrivit på gradun idag, måste vara desto flitigare imorgon! Skall bli skönt när gradun är klar, ett stoort stressmoment mindre i alla fall.


Nåja, nu skall jag slöuggla på burken en stund innan jag somnar. Imorgon väntar som vanligt fyra hungriga fyrfotingar i stallet.


Sov gott alla! 

Av Ida - 30 oktober 2009 09:47

Att jag skulle ta mig i kragen och skriva ett inläggCool Hehe..


Nej, skämt och sido. Bloggande är väl inget för mig egentligen, har svårt att få till ett fungerande system, även om jag nog skulle ha en hel del att dela med mig av.


Thyra har tillfrisknat bra utan större bakslag (peppar peppar). Hon är pigg, glad och helt livsfarlig!Obestämd Tömkörningen är i nuläget min bästa vän, hehe! Hon är så full av energi så det bästa vore att bara trava och galoppera hela tiden, hel enkelt trötta ut henne. Tyvärr kan jag ju inte göra det i och med att hennes kropp sakta behöver byggas upp igen. Kom då på tanken att jag skulle börja tömköra, funkade jättebra! Eller, första gången går väl att diskutera.. kan säga som så att matte fick hålla i hatten. Nu har vi dock utvecklats så tömkörningen är ett bra sätt att tömma energi ur tanten så att matte sedan kan sitta upp och sitta av (!) när hon själv vill:) Positivt i alla fall att hon är glad och livlig!


Rottisarna hälsar också! Molly löper nu så hon är lite passligt loj och slö. Hon är nöjd med ett lite lugnare tempo där hon får pyssla på i sin egen takt, skogspromenader, stallet, mys under köksbordet och sådant skojGlad


Nu väntar mera graduskrivande, spännande tider då skolan närmar sig slutet!

Ovido - Quiz & Flashcards